Upravit stránku

Fáze zavedení elektronické evidence tržeb:

• 1. fáze – stravovací a ubytovací služby, začátek evidence 1. prosince 2016,
• 2. fáze – maloobchod a velkoobchod, začátek evidence 1. března 2017,
• 3. fáze – ostatní činnosti (s výjimkou 4. fáze), začátek evidence 1. března 2018,
• 4. fáze – vybraná řemesla, začátek evidence 1. června 2018.

No a vybrané obory od 2. fáze, jen tak pro zajímavost:

2. fáze – tak třeba autobazary, stavebniny, nábytek, železářství, textil, obuv, potraviny, nápoje, elektronika, papír atd.

3. fáze – podnikatelé provozující všechny ostatní činnosti tj. např. svobodná povolání (lékaři, právníci, účetní), dopravu či zemědělství, s výjimkou těch, které jsou zařazeny do čtvrté fáze.

4. fáze – víceméně samá výroba a opravy

Takže kolegové makléři, pojišťováci, hypotékáři či šmelináři – od 1. března 2018 se máme na co těšit :) A třeba reklamní agentury, které prodají bonbon, na který dají Vaši reklamu. Ti mají díky tomu smůlu, protože spadají jak do 2., tak do 3. fáze, takže povinnost EET mají už března letošního roku.

Ti z Vás, kteří si myslí, že na úředníky vyzrají tím, že jim řeknou, že internet neuznávají, protože to je ďáblův vynález, který díky volně šířené pornografii rozvrací manželství, tak mají smůlu. I na toto zákon myslí:

1. Podnikatel nemá k dispozici internet – zjednodušený režim.
Údaje o tržbě se neodesílají online, ale nejpozději do 5 dnů, zákazník však dostává účtenku okamžitě. O zjednodušený režim je možné žádat na místně příslušném finančním úřadě od účinnosti zákona (nyní již od 1. září 2016).

2. Podnikatel eviduje online, ale internet vypadne.
Po uplynutí tzv. mezní doby odezvy (minimálně dvě sekundy) je možné vystavit účtenku bez fiskálního identifikačního kódu (FIK). Údaje o tržbě musí podnikatel odeslat nejpozději do 48 hodin – zákon říká elektronicky. Ale když vypadne internet, protože ho třeba neplatím, tak asi musím použít poštovního holuba.

Nahoru